بر اساس اظهارات رسمی منتشرشده، شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، اعلام کرده است که به دعوت جمهوری اسلامی ایران، در رأس یک هیئت بلندپایه در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای شرکت خواهد کرد و این حضور را به نمایندگی از ملت پاکستان انجام می‌دهد.

نخست‌وزیر پاکستان تأکید کرده است که این سفر در چارچوب روابط دوجانبه میان اسلام‌آباد و تهران انجام می‌شود و هدف آن ابراز احترام و همبستگی با جمهوری اسلامی ایران عنوان شده است.

در این گزارش آمده است که هیئت پاکستانی شامل مقام‌های بلندپایه دولتی خواهد بود و قرار است در مراسم رسمی تشییع حضور یابد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که روابط ایران و پاکستان در سال‌های اخیر در زمینه‌های سیاسی و منطقه‌ای اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است
گزارش: عبدالح حمیدی