سفر رئیسجمهور ایران به پاکستان
همزمان با سفر رسمی داکتر مسعود پزشکیان، رئیسجمهور جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، هیأت عالیرتبه سیاسی و دیپلماتیک ایران وارد اسلامآباد شد و برنامههای دیدارهای رسمی خود را آغاز کرد.
بر اساس گزارشهای منتشرشده، رئیسجمهور ایران در بدو ورود به اسلامآباد، با نخستوزیر پاکستان دیدار و درباره گسترش روابط دوجانبه، همکاریهای اقتصادی، امنیتی و منطقهای گفتوگو کرده است. این دیدار در چارچوب تقویت مناسبات تهران–اسلامآباد و بررسی فرصتهای جدید همکاری میان دو کشور انجام شده است.
در همین چارچوب و پیش از ورود رئیسجمهور، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز به اسلامآباد سفر کرد. او در بدو ورود، از سوی وزیر امور خارجه پاکستان، سفیر ایران در اسلامآباد و جمعی از مقامهای پاکستانی مورد استقبال رسمی قرار گرفت.
عراقچی در جریان این سفر، با مقامهای ارشد پاکستانی دیدارهایی انجام داده و محور گفتوگوها شامل روابط دوجانبه، تحولات منطقهای و هماهنگیهای دیپلماتیک میان دو کشور عنوان شده است.
این سفر در شرایطی انجام میشود که دو طرف بر ضرورت تقویت همکاریهای سیاسی و اقتصادی و همچنین هماهنگی بیشتر در سطح منطقهای تأکید دارند.
عبدالحق حمیدی_کابل تایمز نیوز
سفر رئیسجمهور ایران به پاکستان