آزادی ۲۰ زندانی افغان در کویت؛ تلاش‌های سفارت افغانستان به نتیجه رسید

کابل تایمز نیوز | کویت

طالبان در سفارت افغانستان در کویت، خبر. آمدند که ۲۰ تن از شهروندان افغان که در زندان‌های این کشور به سر می‌بردند، آزاد شدند.

بر اساس اطلاعات منتشرشده، مولوی محمد شفیق خطیب، سرپرست طالبان در سفارت افغانستان در کویت، با ابوفهد فیض البرکه، معاون رئیس اداره امور زندانیان کویت، دیدار و گفت‌وگو کرده و محور اصلی این نشست، بررسی وضعیت زندانیان افغان و راه‌های حل مشکلات آنان بود.

به اساس‌گزارش‌ها در این دیدار، دو طرف درباره مسائل مربوط به زندانیان افغان بحث‌های سازنده و مثبتی انجام دادند که در نتیجه آن، زمینه آزادی ۲۰ زندانی افغان فراهم شد.

طبق گزارش‌ها، این شهروندان افغان پس از آزادی، امشب از طریق شرکت هواپیمایی فلای‌دوبی از کویت به دبی منتقل می‌شوند و سپس از آنجا به کابل بازخواهند گشت.

وزارت امور خارجه طالبان از این اقدام، همکاری و تعامل بشردوستانه دولت کویت قدردانی کردند و آن را گامی مثبت در راستای تقویت روابط دوستانه میان دو کشور و رسیدگی به مشکلات شهروندان افغان مقیم خارج از کشور دانسته است.

این وزارت همچنین تأکید کرده است که تلاش‌های خود را برای حمایت از حقوق شهروندان افغان در خارج از کشور، به‌ویژه زندانیان افغان، ادامه خواهد داد و برای حل مشکلات آنان از تمامی ظرفیت‌های دیپلماتیک استفاده می‌کند.

کارشناسان معتقدند آزادی این زندانیان می‌تواند نمونه‌ای از همکاری‌های انسانی و دیپلماتیک میان طالبان و کویت باشد و به توسعه روابط دوجانبه میان دو کشور کمک کند.