در میان شش ماه گذشته دو دختر جوان یک خانواده در کندز خودکشی کردند.

کابل تایمزنیوز | ۲۰۲۶-۰۵-۱۸
گزارش؛سمیع جهش

منابع محلی در ولایت کندز به کابل تایمز نیوز می‌گویند که یک دختر ۱۴ ساله در نتیجه خشونت‌های خانواده‌گی در منطقه رستاق‌آباد شهر کندز دست به خودکشی زده است.

به گفته منابع، این رویداد روز گذشته در مربوطات سردوره، کوچه چهارم رستاق‌آباد رخ داده و این دختر نوجوان با استفاده از ادویه ضد شپش به زندگی‌اش پایان داده است.

یک تن از نزدیکان خانواده که نخواست نامش در گزارش ذکر شود، به کابل تایمز نیوز گفته است که این دختر برای مدت طولانی تحت فشارهای روحی و خشونت‌های خانواده‌گی قرار داشت.

منبع همچنان افزوده است که حدود یک سال پیش نیز خواهر ۱۷ ساله این دختر در همین خانواده خود را حلق‌آویز کرده و به زندگی‌اش پایان داده بود؛ رویدادی که به گفته باشندگان محل، نگرانی‌ها درباره وضعیت روانی و اجتماعی اعضای این خانواده را افزایش داده است.

تا کنون مسئولان محلی ولایت کندز در مورد این رویداد اظهارنظر رسمی نکرده‌اند.

افزایش موارد خودکشی زنان و دختران در بخش‌های مختلف افغانستان در حالی ادامه دارد که فعالان حقوق زن و کارشناسان اجتماعی، خشونت‌های خانواده‌گی، مشکلات روانی، فقر و محدودیت‌های اجتماعی را از عوامل اصلی این رویداد ها میدانند.