یک زن در مرکز زایمان ایمرجنسی عنابه ولایت پنجشیر، پنج نوزاد (پنج‌گانگی) را به دنیا آورده است.
۰۷/۰۴/۲۰۲۶

این نوزادان به‌صورت نارس و در هفته سی‌ام بارداری متولد شده‌اند. با وجود چالش‌های معمولی که در تولدهای نارس وجود دارد، وضعیت صحی هر پنج نوزاد رضایت‌بخش است و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

همچنان، وضعیت صحی مادر نیز خوب توصیف شده و او تحت نظارت دوامدار داکتران قرار دارد.

این مادر که باشنده ولایت پروان می‌باشد، حدود ۱۳ روز پیش در مرکز صحی عنابه بستری شده و تحت مراقبت تیم‌های متخصص قرار داشت.

داکتران و کارمندان صحی این مرکز با استفاده از امکانات موجود و تلاش‌های شبانه‌روزی توانستند این زایمان پیچیده را با موفقیت مدیریت کنند.


مسئولان صحی همچنان تأکید کرده‌اند که ارائه خدمات مراقبتی برای نوزادان نارس نیازمند تجهیزات پیشرفته و تیم‌های مجرب است، و موفقیت این زایمان نشان‌دهنده ظرفیت رو به رشد مراکز صحی در این ولایت می‌باشد.