عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران در گفتوگو با روزنامه العربی الجدید اعلام کرد: آماده تشکیل کمیته تحقیق با کشورهای منطقه درباره اهدافی هستیم که مورد حمله قرار گرفتهاند. حملات ما تنها پایگاهها و منافع آمریکا در منطقه را هدف قرار میدهد.
وی افزود: آمریکاییها پهپادی مشابه پهپاد «شاهد» ما به نام «لوکاس» ساختهاند که کاملاً با آن مطابقت دارد و از طریق آن، اهدافی در کشورهای عربی مورد حمله قرار میگیرد.
احتمال دارد اسرائیل پشت حملات به اهداف غیرنظامی در کشورهای عربی باشد تا روابط این کشورها با ایران را تخریب کند.
عراقچی در ادامه همچنین تصریح کرد: ما تا این لحظه هیچ منطقه غیرنظامی یا مسکونی را در کشورهای منطقه هدف قرار ندادهایم.
وی افزود که اگر تاسیسات انرژی ما هدف قرار گیرد، ما نیز تاسیسات شرکتهای آمریکایی در منطقه را هدف قرار خواهیم داد.
عراقچی پایان جنگ را مشروط به تضمین عدم تکرار آن و پرداخت غرامت توصیف کرد. -رسانههای ایران
عذرخواهی یا آغاز درگیری میان کشور های خاورمیانه