ادعای لت‌وکوب یک داکتر در هرات توسط نیروهای ترافیک طالبان؛ «طفلم از ترس بی‌هوش شد»

شکنجهٔ یک داکتر در هرات توسط نیروهای طالبان؛ روایت تلخ یک شهروند.

هرات — یک داکتر طب در ولایت هرات مدعی است که از سوی نیروهای مدیریت ترافیک ط-البان مورد لت‌وکوب و توهین قرار گرفته است؛ رویدادی که واکنش‌های گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است.

به گفتهٔ این داکتر، او روز گذشته همراه با خانواده و کودکانش برای خرید عید به شهر رفته بود. وی می‌گوید به دلیل بسته بودن سرک از سوی دست‌فروشان و میوه‌فروشان، موترش را برای چند دقیقه در کنار جاده متوقف کرده بود.

او روایت می‌کند که پس از بازگشت، متوجه شد هوای دو تایر موترش تخلیه شده است. زمانی که قصد داشت موتر را حرکت دهد، نیروهای ترافیک طالبان اقدام به خالی کردن هوای سایر تایرها کردند.

این داکتر می‌گوید باوجود آن‌که موتر روشن بود و اعضای خانواده‌اش، از جمله کودکانش، داخل موتر حضور داشتند، از سوی نیروهای ترافیک مورد ضرب‌وشتم قرار گرفت. به گفتهٔ او، شدت برخورد به حدی بود که یکی از کودکانش از ترس و فریاد بی‌هوش شد.

وی افزوده است که پس از این رویداد برای ثبت شکایت نزد مسئول مدیریت ترافیک مراجعه کرده، اما به‌جای رسیدگی، با برخورد تند و تهدید به لت‌وکوب بیشتر مواجه شده است.

این داکتر در بخشی از سخنانش گفته است: «۳۰ سال درس خواندیم و به مردم خدمت کردیم، اما امروز حتی امنیت و حرمت یک داکتر هم حفظ نمی‌شود.»

تا کنون مسئولان طالبان در هرات در مورد این ادعاها واکنشی رسمی نشان نداده‌اند.